Титульна сторінка






Terra Incognita, № 1-2, "Museum", 1993-1994


Terra Incognita, № 3-4, "Теорія та практика виставочної справи", 1995


Terra Incognita, № 5, "Модернізм та сучасне мистецтво", 1996


Terra Incognita, № 6, "Зворотня сторона мистецтва", 1997


Terra Incognita, № 7, "Сучасне мистецтво та міське середовище", 1998


Terra Incognita, № 8, "Net-Art", 1999


Terra Incognita, № 9, "Сучасне = Актуальне?", 2001
IT Buleten. 1, 1996.
Бюлетень ТІ, 1, 1996
IT Buleten. 2, 1996.
Бюлетень ТІ, 2, 1996

    Часопис "Terra incognita"


       "Terra incognita" - часопис з питань теорії та практики сучасного мистецтва. З 1993 по 2001 роки вийшло 9 чисел, №1-2 та №3-4 подвійні. Більшість матеріалів, надрукованих у часописі, й досі залишаються актуальними.
       Видання створювалося в обставинах роз'єднаного мистецького простору України із послабленими міжрегіональними зв’язками. Ситуація погіршувалася нерозумінням більшості діячів сучасного мистецтва важливості існування саме української мистецької спільноти із власним, а не закордонним інформаційним обігом. Часопис "Т. І." створювався як спроба загальноукраїнської інте΀?рації окремих спільнот, як засіб підвищення освіти в галузі сучасного мистецтва й презентації мистецького процесу України за кордоном. З першого по п’ятий числа журнал виходив з повним англійським перекладом.
       Видання мало чітку внутрішню структуру: в першій частині друкувалися теоретичні статті всесвітньо відомих фахівців, у другій було розміщено рецензії на виставки сучасного мистецтва в містах України. Заради об’єктивності висвітлення подій, у деяких випадках, друкувалось по дві рецензії на одну експозицію. Впродовж 1990-х рр. це був єдиний в Україні журнал, присвячений вик΀?ючно сучасному візуальному мистецтву. Виняток становили тільки два числа «Парта» (1997 та 1998 рр.) й окремі спеціалізовані впуски інших медій, наприклад, «Нова генерація. Спеціальний випуск» (1992 р.). Завдяки широкому спектру охоплених увагою редакції "Т. І." подій, він залишається унікальним джерелом інформації по сучасному мистецтву України 1990-х рр.
       Редакція часопису "Т. І." здійснювала й оприлюднювала переклади праць відомих західних мистецтвознавців: П’єра Рестані, Сержа Фошро, Ханса Ульриха Обриста, Жака Леннарта, Дона Форести та ін. Це були тексти «першої публікації», тобто не передруковані з інших джерел. Видання існувало завдяки фінансової підтримки міжнародних благодійних фондів («Відродження», «МАTRА», «ЦСМ Сороса», «Pro Helvetia»), а також приватних спонсорів (В. М. Каширського та ін.), але виходило досить рідко, й поступово перетворилося на альманах.
       У середині 1990-х рр. редакцією журналу «Terra incognita», спільно з нідерландською програмою " МАTRА", було видано три числа бюлетеню з питань міжнародного культурного обміну України з країнами Заходу - «Бюлетень ТІ» (1995 – 1996 рр.) й зібрано фотоархів сучасного мистецтва. Крім того редакція видала декілька поетичних збірок.
       Перші два числа "Т. І." вийшли друком в кінці 1993 р. під спільною обкладинкою. Матеріали було присвячено темі сучасної музеології. Було надруковано тексти Олега Сидора-Гібелинди (Україна), Олени Ріпко (Україна), Галини Скляренко (Україна), Брако Дімітрієвіча (Франція), Жана-Луї Деота (Франція), Сержа Фошро (Франція), Тетяни Калугіної (Росія), Андрія Єрофєєва (Росія) та ін. Було, так΀?ж, оприлюднено рецензії на виставки сучасного мистецтва, що відбувалися в Києві в 1993 році - Миколая Костюченко, Олександра Соловйова, Катерини Стукалової, Валентина Раєвського, Олега Сидора-Гібелинди, Валерія Сахарука, Марти Кузьми.
       Числа 3 і 4 вийшли під спільною обкладинкою у 1995 р. Статті було присвячено темі теорії та практики сучасної виставочної справи. Було надруковано статті Раймонди Мулен (Франція), Франка Перрен (Франція), Стефана Моравського (Польща), Ганса-Ульріха Обриста, Гарольда Земана, Віктора Мізіано (Росія), а також рецензії на виставки, що відбувались у Києві, Львові та Одесі в 1994 році - О΀?ега Сидора-Гібелинди, Катерини Стукалової, Надії Пригодич, Олени Михайловської, Михайла Рашковецького та ін.
       Число 5 вийшло друком у 1996 р. та було присвячено розгляду двох важливих термінів – модернізм та contemporary art. Було надруковано тексти Жака Леенгарда й Анни Коклен, а також рецензії на виставки, що відбувались в Україні, Польщі та Росії в 1995 році - Олега Сидора-Гібелинди, Катерини Стукалової, Олександра Ляпіна, Ксенії Мілітінської, Еатерини Сліпченко, Андрія Дороша, Віктора Мель΀?ика.
       Число 6 було вийшло друком у 1997 р. Тексти було присвячено першим проявам постмодернізму в західному візуальному мистецтві. Було надруковано статті Кім Левін (США) та Пьера Рестані (Франція-Італія), а також рецензії на виставки у Львові, Києві, Івано-Франківську, Одесі, що відбувались у 1996 році - Олега Сидора-Гібелинди, Ксенії Мілітінської, Віктора Маляренко, Тита Макашова, Каπ?ерини Стукалової, Олександра Ляпіна, Лупи Гарбуздіва, Наталії Космолінської, Віктора Мельника, Анатолія Звіжинського.
       Число 7 вийшло друком у 1998 р. Його було присвячено темі існування сучасного мистецтва у міському середовищі. Було надруковано статті Леоніда Фламенко (Україна), Лупи Гарбуздіва (Україна), Ганса-Ульріха Обриста, Михайла Сідліна (Росія) та ін., а також рецензії на виставки, що відбувались в Києві, Харкові, Одесі, а також містах інших країн в 1996 - 1997 років - Людмили Савицької, Олега Сидора-Гібелинди, Ксенії Мілітінської, Ярослави Хоменко, інтерв’ю з Утою Кілтер та Михайлом Рашковецьким.
       Число 8 вийшло друком у 1999 р. Його було присвячено нет-арту. Серед авторів були Дон Фореста (Франція), Ольга Горюнова (Росія), Тетяна Горючева (Росія) та ін., а також рецензії на виставки, що відбувались у Києві, Черкасах, Ужгороді, та містах інших країн в 1998 році - Олега Сидора-Гібелинди, Ксенії Мілітінської та ін.
       Число 9 вийшло друком у 2001 р. Його було присвячено прикладам впливів політики на сучасне мистецтво. Було надруковано статті Анни Заварової (Україна), Небойши Віліча (Словенія), Михайла Цовми (Росія), Михайла Сідліна (Росія), Дмитра Голинко (Росія), Костянтина Бохорова (Росія), Наталії Сідліної (Англія) та ін., а також рецензії на виставки, що відбувались у Києві, Одесі, та містах π?нших країн в 1999 - 2000 роках - Олега Сидора-Гібелинди, Вікторії Бурлаки, Алескера Алієва та ін.

Титульна сторінка